tisdag 21 februari 2017

Sitta ner och stå upp

I helgen var jag i hufvudstaden minsann. Mina döttrar firade mig (ännu en gång ett halvår senare!) och bjöd mig, först på fika. Och det fanns att välja på. Kolla in prinsess-semlorna!
Såja, sluta drägla nu! Efter lite stadsstrosande tog vi oss till "vår" restaurang: Teheran grill.
Mysig inredning och supergod mat! Det enda som inte var bra var att personalen var lite väl ivriga och ville plocka undan. Fast vi inte var klara.
Efter detta blev det en promenad och en drink = Irish Coffee på Hotell Malmen i väntan på standup på samma ställe. Maffia Comedy Club håller där och Super Weekend-kvällen bjöd på dessa artister:
Den första killen, som jag tror hette Markus, var typ konferencier men också ståuppare. Och en rolig sådan. Favoriter denna kväll var annars Johanna och Carl så klart! Om jag fått namnen fel så ber jag om ursäkt i förväg. Skrattade gjorde vi så det räckte och blev över! Rekommenderas!!!

Efter detta blev det en drink på ett ställe som jag glömt namnet på. Antagligen hade min drink en läskig färg eftersom den serverades i detta heltäckande glas (?!) Men god var den! Döttrarna tog nog någon sorts fruktsallad tror jag.
En fantastiskt trevlig och rolig kväll. Tack mina kära döttrar för att ni orkar släpa med er dessa rester av en kvinna i sina bästa år!

söndagen var jag och Gubbe till Sigtuna och tittade lite på Vikingarännet. Ivriga skridskoåkare kämpade på i blask och blåst.
Lev väl, simma lugnt osv.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar