torsdag 1 mars 2018

Bilder och bladder

När man trodde att hjärnan helt stannat av går man upp för trappan, sätter sig vid datorn och börjar på den där nya hemsidan. Först satt jag bara där och glodde. Funderade på hur fan man gör.
Men så började den ena hjärncellen röra på sig lite åt vänster och liksom simma runt lite där inne i hålrummet och plötsligt så var jag igång. Det är knappt så man tror det. För det är så jävla segt ibland när man ska starta upp något så håret står på ända av ren frustration bara man tänker på det.
Sånt får mig oftast att ragga upp en bok, tidning eller platta för att sjunka ner i ett hörn och glömma allt. Men inte fan går det någon längre stund. Det är då man istället börjar tänka på att knyta makramé. Eller måla om skorna. Eller sortera gem. Som tur är blir det bara tankar.

Men nu alltså blev det hemsidan. Som just nu bara är en bildsida. Och det krångliga var inte att starta upp sidan utan att lägga upp bilderna från jAlbum. Det gav mig huvudbry en lång stund.
Det är faktiskt samma gamla bildsida som var länkat till förut. Eftersom jag inte uppdaterat den heller. (stön!) Fast nu på ny sida. Men jag ska! Jag ska! Lugna er!

Ha, ha, som om ni skulle bry er. Men jag bryr mig. För jag vill någonstans ha mina bilder. Om ingen annan tittar på dom så gör i alla fall jag det. Man vet ju inte annars vad man ska göra med alla bilder nu för tiden.

Ett tag fick jag för mig att sortera i mina fotoalbum. (Läs 4-5 år sedan) Där skulle jag sen klistra in nya bilder efter att jag sorterat och skrivit ut. Skriva glada texter osv. Vad blev det av det? Inte ett skit!

De flesta bilder ligger i kuvert sorterade efter år. När jag sen funderat trehundraåttio gånger på huruvida någon i framtiden över huvud taget skulle titta i dessa pärmar så la jag ner det. Ingen bryr sig om sånt längre när alla har mobilfoton i överflöd. Fotoalbum kommer att bli (läs är) lika underligt som grammofon och bandspelare är för den yngre generationen.
Man undrar vad som kommer att hända med alla dessa bilder i framtiden. Dom kommer väl att ligga där och sväva i sina moln eller bli glömda på någon backup. Framtidens auktioner kanske kommer att ha högar av backuper istället för album.

Vill ni se (de gamla) bilderna så ligger de nu här: http://baronessansbilder.se

För övrigt kan vi ondgöra oss över att det är vinter ute. Som väntat. Jag gissade på mars, men det blev slutet februari. Lite fel kan man ha. Men snö nu är inte kul. För min rygg klarar inte snö och herr T har ju opererat armen och kan inte skotta. Jävla tur för honom då! Jag får skotta ändå, jag.

Längtan till våren är stark. Starkare för varje år. Och varje år när vintern (?) viner så tänker jag att jag ska älska våren när den kommer även om det blåser satan och regnar. Kommer jag ju inte att göra! Nu ska jag fortsätta slåss med den nya hemsidan. Som så klart inte gör som jag vill!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar